Team Tervens

Nimi: Karin Purhonen
Syntymävuosi: 1980
Laji: Body Fitness
Harjoitusvuodet: 3
Kilpailut ja sijoitukset:
23.4.2017 Fitness Classic, Helsinki Body Fitness yleinen sarja -168 cm, sija 6
24.9.2016 Jyväskylän SM-karsinta Body Fitness beginners -168 cm, sija 10

Tänä vuonna Fitness Classicissa pääsin finaaliin ja sitä kautta lunastin paikan syksyn SM-kilpailuihin – NFE 2017, johon parhaillaan valmistaudun. Kilpailut pidetään Lahdessa 8. lokakuuta.

Fitness-lajeihin tutustuin PT-valmennuksen (Tia Ruhanen) kautta kevättalvella 2014. Samana vuonna kävin katsomassa ensimmäistä kertaa SM-karsintakilpailut Jyväskylässä. Siitä se kipinä lähti. Personal Trainer -nimike vaihtui valmentajaksi ja kilpailuun tavoitteellinen harjoittelu aloitettiin tammikuussa 2015.

Kuntosaliharjoituksia teen tällä hetkellä 3-4 krt/viikko, lisäksi kehonhuoltoa ja lepoa. Huolto on omatoimista rullailua ja venyttelyä, palauttavia kävelylenkkejä ja hierontaa. Kilpailujen lähestyessä mukaan ovat tulleet myös aerobiset harjoitukset. Lepopäivät vietän mieluiten kotona tekemättä juuri mitään, nauttien hitaasta aamiaisesta ja kiireettömyydestä. Lisäksi mielelläni kokkailen rauhassa ja ajan kanssa.

Viime vuosina olen oppinut paljon itsestäni ja kilpaurheilusta. Ruokavalio on itse harjoittelun lisäksi suuressa roolissa tulosten aikaan saamiseksi.

Liikuntaa olen harrastanut aina. Lajeja on tullut kokeiltua useita, kaikkea mahdollista rytmisestä voimistelusta kirkkovenesoutuun. Kuntosalilla kävin ensimmäistä kertaa yläasteella liikuntatunnilla.

Lajin ulkopuolella olen vaimo ja kahden pojan äiti. Lemmikkinä kissa ☺ Työkseni teen toimistotöitä.

Tervens-tuotteet ovat löytäneet paikkansa minun ruokavaliossani.

Pidän erityisesti siitä, että rakenne pysyy napakkana eikä puuroudu keitettäessä, lisäksi keittoaika on lyhyt. Oma lempparini tuotteista on Kikhernefusilli & inkivääri. Inkivääri tuoksuu jo keitettäessä ja maistuu ihan minkä tahansa kanssa.

Tänä kesänä Kikhernefusilli & inkivääri on usein päätynyt wokattavaksi pannulle lehtikaalin ja kirsikkatomaattien kanssa + jauhelihaa/kanaa/kalaa/muita kasviksia. Erikseen ei välttämättä tarvita muita mausteita ollenkaan. Kaikki Tervensin tuotteet on tullut testattua ja todettu toimiviksi makaronilaatikosta wokkiin.

Valmistaudun parhaillaan syksyn SM-kilpailuhin NFE2017, lajina Body Fitness ja tämän kesän olen siis viettänyt dieetillä. Ruokavalio on koostettu siten, että saadaan toivottu lopputulos kisalavalle. Hiilihydraatteja saadaan dieetillä ruokavaliosta vähemmän kuin harjoituskaudella, mikä vaikuttaa moneen asiaan kuten esimerkiksi kylläisyyden tunteeseen. Koska Tervensin kikhernetuotteissa on runsaasti proteiinia, se pitää myös nälkää pidempään. Makupastat antavat lisäksi kivasti lisämakua "riisuttuihin” ruoka-annoksiin.

Nimi: Tia Ruhanen
Syntymävuosi: 1980
Asuinpaikka: Mikkeli
Tiimi: DreamFit Team
Laji: Bodyfitness
Harjoitusvuodet: 19 vuotta
Kilpailut ja sijoitukset:
2000 - 2003 fitness
2007 - 2014 bodyfitness
2009 6.
2010 5.
2011 6.
2013 8.
2014 7.

Seuraava tavoite Syksy 2017 SM-karsinta ja paikka SM-kilpailuihin Nordic Fitness Expo.

Motto / elämänviisaus / ajatelma:
"Kohtele toisia kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan."
"Ole onnellinen, se on yksi tapa olla viisas."

Tällä hetkellä työskentelen Mikkelissä toiminimellä hierojana (klassinen ja urheiluhieronta) ja Fitnessvalmentajana DreamFit Teamissä. Teen myös hyvinvointi- ja wellness coach -valmennuksia.

Ystävät, hyvä ruoka ja vaan oleminen on parasta vastapainoa kaikelle aktiivisuudelle.

Valmentamisen aloitin vuonna 2012. Eri koulutuksia on vuosiin mahtunut, joista tuorein on Suomen fitnessurheilijat ry:n 1-tason fitness-valmentaja koulutus. (Valmistuin 3/2017) 16 vuotta olen ohjannut myös ryhmäliikuntaa.

Muita ammattinimikkeitä: parturi-kampaaja, meikkitaiteilija-maskeeraaja

Tervens on hyvän makuinen ja helppo valmistaa! Vatsani on selvästi voinut paremmin. Fyysisen työntekijän ja fitness-urheijan suosikki. Pitää nälän loitolla ja insuliinit tasaisempana. Suosittelen!
Kaikki pastat toimii, mutta kyllähän makupastat rockaa!!

Olen Clarissa Pajukoski, 25-vuotias bikini fitness -kilpailija ja bloggari.

Viime syksynä 2016 kilpailin ensimmäiset bikini fitness -kilpailiúni, jotka ensikertalaiseksi meni ihan hyvin. Karsinnoissa Beginners-sarjassa (-160 cm) sijoituin toiseksi ja  pääsin karsinnoista SM-kilpailuihin.

SM-kisoissa sijoituin lopulta  8. sijalle. Seuraava kisatavoitteeni on  vuoden 2018 syksyllä, sillä tahdon kehittää fysiikkaani rauhassa, enkä heti sännätä kisasta kisaan.

Itselläni ei ole mitään suurta urheilutaustaa. Lapsena ratsastin, mutta vain harrastusmielessä. Aloin käymään salilla noin 5 vuotta sitten ja tahti kiihtyi. Ajauduin bikini fitneksen pariin pikkuhiljaa ja päätin nousta lavalle testaamaan, miten sujuisi. Tämä laji vaatii pitkäjänteisyyttä ja kärsivällisyyttä. Tehdään paljon töitä ympäri vuoden jotta päästään tavoitteesaan.

Olen iloinen että Tervens on lähtenyt tukemaan tavoitteitani. Tervens on loistava eväs työpäivään, koska se pitää nälän poissa pitkään. Kun päivät on töissä ja illat treenissä, pastan nopea valmistus on myös yksi parhaista asioista! Suosikkipastani on varmaankin perus fusillin lisäksi inkivääripasta, sillä inkivääri on yksi lempimausteistani.

Mun arkea pääsee seuraamaan sosiaalisesta mediasta;
Instagram @fitclarissa ja snapchat clarup

Lisäksi blogini löytyy osoitteesta www.poseland.fi/clarissa

Kuva:Tero Turunen

Nimi: Jussi Salo
Synt.aika: 1991
Majapaikka: Kuopio (kotoisin Lempäälästä)
Laji: Yhdistetty (mäkihyppy, hiihto)
Treenimäärät: vuodessa 800 tuntia

Liikuntatausta on kohtuullisen laaja, junnuna tuli harrastettua jääkiekkoa, jalkapalloa, yleisurheilua, hiihtoa ja mäkihyppyä. Vielä näitä kaikkia samaan aikaan, niin jotenkin tuntui, ettei aika oikein meinannut riittää... Niinpä mäkihyppy ja hiihto veivät voiton, elikkäs minusta tuli yhdistetyn mies ja muut lajit jäivät sivuun.
Pienenä ajattelin, että minusta tulee NHL-tähti. Ei tullut, mutta ammattiurheilija kuitenkin.

Ajatuksia Tervensistä: Urheilijana arvostan ruoassa todella paljon ravintoarvoja. Toinen todella tärkeä ominaisuus on helppous ja nopeus ruuanlaitossa. Nämä molemmat löytyvät Tervensistä!
Reeneistä kun tulee saa nopeasti hyvää ja ravitsevaa ruokaa. Siten saadaan palautuminen kunnolla käyntiin ja ollaan taas valmiita seuraavaan reeniin.